10 جمل بتستفز طالب ثانوي












نقلا عن دوت مصر
"قوم ذاكر الامتحانات قربت".. جات في المرتبة الأولى ضمن أشهر 10 جمل تستفز طالب الثانوية العامة، ويعد المنهجان المعروفان في عملية الإقناع هما التهديد أو الترغيب، ولكن في مصر أبدع الأبوان طريقة جديدة وهي التفاخر بقصص وهمية تخص قدراتهم على المذاكرة والاجتهاد، ومن مجموعة طلاب اتضح أن هذه الجمل هي الأشهر في فترة الثانوية العامة.




1- وأنا قدك كنت بربط نفسي في الكرسي علشان مقومش من على المذاكرة.
2- أنا كانت أمي بتتحايل عليا علشان أقوم أكل وأنا كنت برفض.
3- قوم ذاكر الامتحانات قربت.







4- كنت حالق شعري ظلبطة في الثانوية عشان مخرجش مع صحابي.
5- كنت برجع قبل كل امتحان من كتر الخوف. 6- الدرجة بتفرق ونص درجة ممكن تضيع مستقبلك.






7- أنا كنت بنام 4 ساعات في اليوم وأنا قاعد على الكرسي.
8- تعالى تف على قبري لو فلحت.
9- متشمتش حد فينا يا ابني. 10- إنت ناقصك ايه عشان تذاكر.

تعليقات

المشاركات الشائعة